Thursday, June 10, 2010

saya bercadang utk mengamalkan kaedah sampul surat..

saya bercadang utk menguruskan kewangan saya dan keluarga menggunakan kaedah sampul surat. mudah2an perbelanjaan akan lebih teratur dan stabil. tidak membeli sesuatu dgn sesuka hati, dgn menurutkan nafsu serakah, dgn memikirkan utk membeli benda yg tidak perlu.

oh saya juga ingin mengamalkan kaedah membeli brg mengikut keperluan bukan keinginan. ingin menerapkan sifat berjimat cermat di dalam jiwa. oh indah sunggoh bahasa. tp mampu ke? hehe..

kaedah sampul surat akan diamalkan berkuat kuasa dgn gaji hujung bulan ini.
bile dpt gaji cpt2 g tekan duit. asingkan duit kete, umah, bil2, bbsitter, pampers, brg dapur melalui sampul surat masing2. jgn lupe ye utk menandakan sampul surat supaya sepadan ngan isinya. jgn pula silap amaun.
mudah2an usaha saya akan berhasil. caiyokk caiyok!!.. wish me luck.. :)

* pic google-ed.
* saya akan pergi membeli sampul surat ptg nie jugak!!..
* saya dh gemok. tailor saya ckp ukuran baju saya telah naik 2 inci dr sblmnye. sob..sob.. sobs!!

3 comments:

  1. bole diet start bulan pose onwards selame 3bln hihihi skrg smpi bulan pose bole huha2 makan telan semue...sekian

    ReplyDelete
  2. hehe... lamanya xjumpa hg....nnt nk buat house warming panggil la aku hihi...xpe, baru la de isi...nnt kurus sangat xsexy plak :p

    ReplyDelete
  3. E n am :hahaha. bj kebaya lama dh tak muat la disbbkan kegemukan aku.hehe..

    am: ntahle bile nk house warming. umah br 50% je siap. dlm mase 2 thn kot. huhu.. lg lame la nk jupe. takpe, nnt hg pantang aku g tgk hg kt kedah yer..

    ReplyDelete