Wednesday, October 5, 2011

makcik nasik lemak

rutin harian skrg adalah kuar dr umah dukung anak, bwk beg g keje, bwk beg anak
kendian ke kereta letak anak, letak sume bag, standby duit nasik lemak, standby kad touch n go and gooo..

ke rumah bbsitter.
tp sblm tu kena singgah ke stall nasik lemak.
sbb dina adalah.. nak nasik.. nak nasik..
sebungkus utk dia dan sebungkus utk mak dia.
lauk hari2 adalah daging msk kicap, ayam goreng @ telor goreng.. apehal aku g tulih nihh..

sbnrnye nak cite psl nasik lemak.
kt area rumah kami adalah banyakk gerai nasik lemak
tp aku adalah sgt memilih okeh

sblm beli kt gerai aku tgk dulu makcik jual nasik lemak tu
tgk pakaian bersih ke x
meja letak bekas lauk bersih ke x
lalat hinggap byk tak
so, klo nak berniaga semua nie kena jaga okeh

setakat nie ada satu gerai yg aku TAK pernah beli dan TAK AKAN beli nasik lemak dia sekalipon aku lapa sampai bas-dpn-mata-pon-nak-gigit..
cenggitu sekali.. nak tahu sbbnya?

sebabnya lalat kt kedai dia adalah teramatlah banyak
siap ada lalat dlm bekas mknan yg ditutup lg huh
pernah tau (kt kedai lain) aku mintak pulut ikan kering, kelapa dia buh dlm plastik
alkisahnya mase die bukak plastik tetibe ada lalat terbang keluar dgn gembiranya
terus tuan kedai bwk plastik tu kalik ke blkg dan amik kelap tu buh dlm pinggan yg bakal aku makan
hak tuiii
aku x jamah kelapa tu okehh

berbalik kpd gerai nasik lemak td..
ada satu pagi itu, aku terserempak ngan pakcik, laki makcik yg jual nasi lemak itu
sambil jalan ke gerai itu, selamba je tgn die picit hidung n kuarkan hingus kendian 'lepaskan' hingus tu ke jalan
pastu die pon g gerai tu tolong makcik td bungkus nasi lemak
geli okehhh

bila org jual brg mknan, kite yg beli nie perhatikan jugak kuku dia, tgn dia
klo kuku hitam, lengan bernanah ada selera nk telan mknan yg die buat?
tak lalu i..

No comments:

Post a Comment