Friday, July 16, 2010

buat rugi jek

salam,
hr nie nk bercerita psl phone. bukan jenis phone yg diguna *sbb aku mmg guna phone cap ayam*
tp jenis talian yg diguna..
oh bukan talian yg diguna oleh saya, tp oleh en hubby..

alkisahnye kami suami isteri *mcm skema jek* mmg guna talian cap A dr dulu smpai skrg. dn kami juga guna prepaid. then, saye telah melangkah maju kedepan dgn menukar dr prepaid A ke line B tanpa menukar no. so far takde masalah smpi skrg. caj yg dikenakan ok. erk maknanye takde caj tersembunyi..

pastu middle of last month, en hubby nk menukar dr prepaid ke line dgn menukarkan dr prepaid A ke line A. guna punye guna, end of month dpt sms mengatakan bil telah berjumlah Rm3x sahaja. tp en hubby nie mmg maju, telah membayar bil sebanyak rm1xx *kan bagus klo bg duit kt aku mcm tu kan hehe..* so kira dh setel kan.

tp seminggu kemudian *last week* en hubby plak dpt sms dr talian A mengatakan yg bil telah tertunggak sebanyak rm9x. apekah ini? nak cek pon susah sbb bil yg sebenar belom smpai dirumah. selama nie dpt sms jek. tp en hubby buat dek jek...

sehinggalah semlm. si isteri *yg menyibuk* sms en hubby byk kali tp tak reply. last skali en hubby emel ckp takleh sms ataupon call sbb talian A telah potong. si isteri mmg hot *dh mmg over acting* nk marah kt talian A. bukan ke hujung bln aritu dh byr rm1xx. tetibe jek potong tanpa segan silu. tanpa sms nk bgtau dulu ke?.. *tp bini je marah, laki cool jek*..

pastu en hubby terus talipon customer service A *setelah dipakse oleh bininye yg tgh marah eh nape bininye over sgt hehe* PIC dr A telah ckp yg en hubby nye bil telah tertunggak sebyk rm13x. terus pelik, nape dh bertambah rm4x?? suke2 hati jek..

blk keje en hubby terus pegi ke tmpt B and isi borang nk tukar line A ke line B *setelah dipakse oleh bini nye gaks bininye mmg ever acting :P*
padan muke A!!

moral : jgn suke2 ati nk caj2 org tanpa details..

*hint*
A : bermula dr M
B : bermula dr C

3 comments:

  1. aku baru jek bayar 1xx kat max*s ari senin kalo xsalah...tup2 smlm dah kena barred w/o any noticed...owhh...sanbat hangin membara... so aku tengah nk pk tukar no di*i or kalsom.... tp nk maintain number...lufti kate amik jek no baru huhuhu

    ReplyDelete
  2. aku pon nk marah. free2 jek kena byr rm2xx. terus semlm g tukar ke kalsom...
    tp aku menten no lama.

    ReplyDelete
  3. huhuhu mcm2 kes ngan m & c haha aku jugak statik dinamik pakai no lame huhu

    ReplyDelete