Friday, October 1, 2010

kisah seorg budak

ok sbnrnya smpai skrg aku x caye yg aku akn tdo lewat sbb tgk cite hindustan.
aku bukannye peminat cite hindustan pon dan aku xkan tdo lambt sbb tgk cite hindustan okeh!.. haha..
tp semalam kan aku layan cite nie, smpai pkol 12 you..
oh sedih tau. mcm nak mengalir air mata nie tp cover cover.. sbb nnt laki aku gelakkan aku. haha
sbnrnye xnak tgk tp sbb tiek suke tgk channel Zee. so tumpang jela. lgpon mlm jumaat kan byk cite hantu. lg la mak x tgk *sbb penakut haha*
tp tudung ekspress tetap diutamakan. haha. lps tu layan cite nih smpai habis. ohooo best gak. sedih pon ade. hampir2 nak nages mak tau.

citenye psl budak nih yg ada dislexia tp parents die x pasan.
ape tu dislexia?
nih die :
"a disorder in children who, despite conventional classroom experience, fail to attain the language skills of reading, writing, and spelling commensurate with their intellectual abilities."

read more here.

ashaan nie takleh belajar. die tulis pon image cermin. dlm cite nie umur die 9 thn tp die xleh membaca, menulis etc. tp sgt pandai melukis, berimignasi la.so ayah die ckp die lembap, malas belajar. die slalu kena denda ngan cikgu disbbkan ketidakpandaian die membaca n tulis.
pastu bapak die hantar die kt skolah asrama. pon same gak. smpaila satu hari cikgu lukisan jd cikgu ganti *aamir khan belakon*. then cikgu ni sedar yg ashaan nie mcm nie, sbb cikgu nih pon ade dislexia gak... pastu cikgu tu ubah keadaan n ajar ashaan smpai boleh membaca n menulis.
dlm cite nie ckp Albert Einstein pon ade dislexia. eh Abishek Bachan *erk betol ke eja??* pon ade tau. hehe..
panjang lg tp penat nk cite. end..

terharu ai tgk cite nie. best gak. sbb tu laki aku tgk dh byk kali. die kan peminat Zee. haha.. *jgn marah ye bang, klo x nnt tdo sorg haha*
cite nie sgt bermotivasi utk kaum ibu n bapak2. sile tgk ye *promot xde bayaran*.

yeay dh jumaat. aku sukeee..

1 comment:

  1. hehehe tak sangke..... laki aku baru sarankan aku tgk hindustan, sebab aku x bole accept sad ending wahahahah

    ReplyDelete