Thursday, April 14, 2011

huru hara

hidup kami anak beranak huru hara sikit skrg nie. dgn tdo yg kejap ok, kejap disorder dan segala bagai keje yg banyak.. rumah mmg mcm tongkang pecah, jgn disebut lg. mmg dh biase. hehe.. ditambah plak hr isnin lps aku kena training kt kl. tp pegi blk hari. flight seawal 650am, n blk 945pm. i bg detail youuu.. haha.. so, last weekend jugak blk kedah. sbb weekend sblm tu dh blk kltn. so kena rotate bg adil. dh plan siap2 ngan bbsitter nk hantar dina ahad mlm, sblm g kl sbb nk gerak dr umah adalah awal. so, hantar siap2 malamnye. tp bile blk kedah, mil ckp dia nk jaga dina. pastu dia akan hantar dina hr isnin keumah kami. lps mak dina nie pk2.. ok jela, lgpon bleh la wean dina n bgla pil, sil, bil main ngan dina lama sket. slalu blk kedah kejap jek, lgpon diorg slalu 'mintak' dina.. so tinggalla dina di kedah ngan pil. first time dina bermlm tanpa mak die tau. tak pnh lg aku berpisah tdo ngan dina. sedih tauu.. pastu dh blk dr kl, pil dh ade kt umah. bwk dina.. yeayyy.. then pil blk la ke kedah sbb esoknye bil n sil skolah. dh lewat tau, dlm 12 lebih.. dina tgh main2 lg. then die tdo n terjaga nangis yg amat. tak tau nk ckp. sbbnye die ckp nk main game. game emende ntah. dh bukak game henpon, laptop.. tp die ckp 'bukan..bukan..' pastu kami pujuk2 last2 ok. main2 n tdo.. mlm tu mak dina nie tdo 3 jam je. start aku blk kl dina mmg tak bf, aku buh scoot emulsion kt 'b'. hehe.. die mmg tak ske scoot emulsion tu sbb die ckp ubat.. hr selasa mlm rabu ok. tdo pastu jaga kejap n tdo blk.. pastu hr rabu mlm khamis adalah sedikit teruk. dina kesayangan ini tdo awal,dlm 9pm pastu terjaga 11pm nangis taktau nape.. pujuk pon tak jalan, lame gak nangis. aku ingt sbb nk bf, offer pon die dh xnak..hehe.. smpai kami taktau nk watpe, pastu kami due2 baca yassin dekat hall. ms kami start bace yassin die diam n duduk kt riba kami selang2.. lps tu ok dh, main mcm biase.. dok kejap tiek pon tdo, so mak dina yg temankan dina. main mcm biase n mak dina nie layan axn. nasib baik astro 24h, klo x mmg aku keras taktau nk watpe la.. tp sejak dina nangis n ok bile kami bace yassin tu aku mmg dok perati dina. tak lepas mate pandang die, ikut je kt mana die pegi.. dina main mcm biase tp ade satu part yg aku x sedap hati.. mase aku tgk tv, dina pon jalan ke sliding door kt balkoni [umah kami ditgkt 15] kt sliding door tu langsirnye separuh je, dina g kt tmpt yg takde langsir tu n cakap sambil tangan lambai2.. 'mai sini.. mai sini..' debo tau mak.. then terus panggil dina ke tgh, die pon dtg ketgh. aku nie dh mmg cuak think positive ok.. takde pape kot. nasib baik tiek tdo kt tmpt tgk tv tu jgak. [mmg aku suh tdo situ pon, siap wat kuar tilam spare. hehe.. mak bukan brani sgt oke] dlm 4am, aku dh mmg sgt2 tak larat. so kejut tiek n tdo. tu pon bgn dlm setgh jam skali.takut tiek tertdo ms jaga dina. n pesan kt tiek byk kali jangan tinggal dina sorg2.. klo dia ngantuk kejut aku.. kesimpulannye semlm aku just tdo dlm 2 jam lebih sahaja.. setiap hari dtg keje ngan mata merah, smpai dh jadi biase.. nasib baik tak ngantuk ms drive.. hidup kami mmg begini skrg nie, so jgn tanye bila dina nk dpt adik ok. hehe.. and blk nie kena buh langsir penuh kt sliding door tu ok. mintak2 dina main2 je tu, takde pape yer.. insyaAllah..

No comments:

Post a Comment