Friday, April 22, 2011

selepas weaning..

pd usia dina 2thn 3 bulan, aku weaning die.

aku letak scott emulsion orange kt 'b'.

klo budak2 lain suke kan, tp dina x suke scott emulsion tu. nape ntah.


eppeton lysine tablet pon dina xnak.

so aku letak je kt umah bbsitter. bbsitter die amik je, tak komplem pape. ntah makan ntah idak.


tp aku berjaya wean die ngan letak scott emulsion.

die rase2 kt sblh tu, pastu mintak tukar ke sblh lain plak..

tgk2 rase jugak. pastu ckp..



taknakla, ibu sakittt..



dlm 2-3 hari jugakla cubaan nak bf tp cancel sbb scott emulsion. hehe..

then skrg die dh start minum susu botol.

tp susu tu kena tambah milo..


pastu tdo buai.
klo sblm nie tdo kt tilam sbb dok melekat jek kt 'b' kan. hehe..
layankan aje. kan dh besar.
bile kerap minum milo, poo poo pon keras la.
so, kena slalu makan banana..



banana pon ade jenis gak.
cik dina kesayangan nie tak suke pisang berangan yg sedap tu, die suke pisang emas yg comel lote. hehe..
ape2 jela.. as long as minum susu sudah.
aku dh cukup bersyukur..

*bile anak korg sume kuat minum susu jgn merungut. sbb kuat minum susu adalah sangat sangat baik dr tak minum susu langsung. experience aku ngan anak yg taknak minum ngan susu botol mmg perit dan merisaukan.. kadang2 rase mcm nk potong je 'b' tinggal kt umah mase g keje. nyaris2 nk benti keje. tp aku berusaha berikhtiar jugak. alhamdulillah skrg sudah ok.

*doakan kami berjaya tempuhi dugaan dgn masalah kami skrg ini. benda yg terjadi itu mmg byk berikan pengajaran pd kami..

*tq en goggle atas images diatas*

2 comments:

  1. owh..samala dgn fatiha..kalo nampak muka aku memang tak layan botol pastuh berkepit ja sampai orang lain menyampah tengok aku berkepit dengan dia...haha..tapi takkan nak wean-off kot baru nak masuk 8 bulan =P

    ReplyDelete
  2. hg anak dh dua..
    aku bila la nk tambah nie. hehe..

    ReplyDelete