Tuesday, June 25, 2013

allergy

alololo si geramnyaa kt budak nihhh

 kemain masam kannn

 bila ibu dia tegur baru senyummm

rambut sikitt je, klo dina dulu lebat kemain..

raihanah dh masuk 11 bulan skrg
dh makan macam2 pon
baru bertatih
takleh berdiri lg
klo merangkak lajuuu je

aku baru tau dia allergy masa dia 8 bulan
pg mkn kt restaurant pastu aku gatai pi suap shark fin soup
kan dlm tu ada isi ketam
kendian tergaru2 la budak nihh
tak lama lps tu naik biji2 merah
kalut dah terus g klinik
dokter ckp allergy
tp bukan ekzema

ingtkan allergy seafood je
bila buat bubur kt dia kdg2 dia gatal jugak
then aku try n error
sehari2 buat bubur letak satu bahan jek
ayam - ok
ikan - ok
daging - ok
celeri - ok
brokoli - ok
cauliflower - ok
etc 
etc

then bila smpai turn carrot terus gatal takleh duduk
pkol 12 mlm bwk g klinik sbb dah naik bengkak kt muka
klo dh bengkak2 bahaya okeh
takut tersekat saluran pernafasan
then tahulah aku bahawa dia allergy carrot

ingtkan seafood ngan carrot je allergy
so aku suap la benda lain mcm biasa
skali tu masa mkn kt oldtown aku suap dia telor
skali tak sempat aku nak habiskan nasi lemak dh kena blk
sbb raihanah gatal2 n naik bintik2 merah
mmg kalut blk bg ubat
ubat allergy mmg aku standby kt umah
bila dh bg ubat lepas tu dia berry kuar sebijik telor

debo mak
takut yg amat klo dia allergy
kdg2 takut nak bg dia mkn
klo nk bg mkn benda baru mcm 'eat with risk'
ubat allergy kena standby br bleh try
sian awak nak
maafkan ibu kalau ibu tak jaga awak dengan baik
ibu cuba sedaya upaya do the best untuk anak2 ibu

tp bila kakak awak, dina mintak ibu belikan dia galaxy note2 8" mmg tak la kan
ibu pon pakai henpon cap ayam

No comments:

Post a Comment