Tuesday, June 25, 2013

sentap

ada sorang kawan saya kiranya berjaya buat bisnes
saya nampak kejayaan dia di news feed fb saya
saya berbangga juga dgn dia
bila dia share produk terbarunya saya tertarik
lalu saya pm dia utk membelinye
bukan satu tp tiga pek sekaligus
niat dihati untuk mencuba

dia reply kt saya dgn profesionalnya
bahasakan diri sbg supplier and customer
bukan aku-kau
saya pon treat sbg supplier-customer
saya tak kisah
walaupon dlm hati ada jugak niat nk tanya kabar
tp tak payahla

tak lama kemudian saya ternampak news feed dia tulis
friend is friend, bussiness is bussiness etc etc..
apakah ini?
saya terasa jugak
saya takde niat apa2
bila dia dh senang saya takde niat pon nak menempel
saya sedar siapa saya
saya tak mampu beli alpard maupon estima
saya hanya mampu bwk honda cabuk sahaja

itu yg saya takuti
saya takut org ckp saya nak menempel org
bila belom berjaya tanya kabar pon tak
bila dh berjaya ramai yg nak kawan
saya bukan camtu
saya takde niat pon
sbb saya sedar siapa saya

No comments:

Post a Comment