Friday, August 20, 2010

peristiwa di hari jadi

salam, *sbb hari jumaat kan*
semlm kan besday aku. tp sebagaimana post yg semlm aku sgt marah ye kr seseorg. dan ditambah ngan keje yg amat byk di opis. so, blk pon lambat *dkt pkol 6 okey*..

disbbkan semlm besday isteri terchenta, maka si suami nie marancang la nk bukak pose konon special sket la. maka di book la buffet bukak pose kt satu hotel.

ok abis selingan. teruskan cite okeh..
dh gerak blk dr opis nyaris2 nk pkol 6, aku pon sgtla rush. cilok mencilok kete kt penang bridge sbb nk kejar bukak pose. kang tak sempat kang rugi la mak. hehe..
tgh2 syok bwk kete, ade la v*v* depan aku *dipandu oleh sorg LELAKI* tetibe brek megejut. sbnrnye die nk tukar line dr tgh kt kanan. then, tetibe kete k*l*s* kt lorong kanan brek. terus tekezuk di viva tu *ok, mls nk tekan bintang*..
punye la emergency brek tu smpai nampak mcm terconget kete die. haha.. pastu jalan berbekas tayar n keluar asap diikuti bau hangit yg menusuk kalbu. aku ms tu br nk tukar dr lorong tgh ke kanan trus tak jd. insap mak disitu seketika..
ok abih cite jalanraye...

sambung cite, smpai umah dlm pkol 630 *nsb baik bridge xde jem sgt*.
duduk2 la kejap smbl tgk syurga chenta tuh. lega sket, rs dh hilang penat.
pastu tingt tak ber asar lg. sbb kalut nk blk sgt kt opis.
smayang asar then tiek pon ckp nk gerak dh. gerak ke tmpt bukak pose dlm pkol 7 gitu la.

smpai disana dok lepak2 jap. sbb lambat lg nk bukak.eh bukak pose.
dina dok syok main kt lobi hotel, mak biarkan aje.
agak2 dh nk bukak, amikla mknan...
anak mak nie xnak msk dlm cafe lak. die nk bersantai2 di lobi. jenuh mak pujuk suh masuk xnak gak.
aku geram nk cubit jek, tp takut nanges.
acah2 nk cubit trus nk nanges. nanges die klo korg nk tau mcm tahap bdak kena dera. siap ngan acting2 golek2 dilantai tau. malu mak nak oi..sume mate tgk mak ko nie yg pakai t-shirt jek sbb x sempat nk siap td. *mesti diorg ckp aku nie org kampong msk bandar kan jakun*

dh msk waktu azan still mcm tu la. taknak msk cafe. maka maknye pon dok la skali kt lobi. bersantai2 di sopa n berkejaran ngan si anak sbb si anak suke nk kaco2 pasu2, bunge2 yg besau2 disitu. *kang x pasal2 aku kena ganti blk kang*. si ayah tgh makan *mak suh makan dulu*
mase tu xyah ckp la punye geram aku kt bdak tecit tu Tuhan saje yg tau. geram je aku nk tampo2, cubit2.. tp sabar. klo die nanges aku lgla malu. klo die guling2 lgla aku malu..

dh abis si ayah makan, si mak nye plak makan. makan pon gitu2 jek/ala kadar. tak sempat nk menikmati hidangan yg byk n beraneka itu. mahal tau byr. rugiii..
dh abis tu blk sbb si maknye ini dh x larat.

smpai umah tiek ckp..
suami : nextweek ade invitation bukak pose kt hotel sunway. jd ke nk
join?
isteri : tgkla dulu..

sbb klo mcm nie gayenye *gaye jakun anak aku* rase mls nk g mana2. kt langkawi aritu buat hal mcm nie gak kt waiting hall tu. penat tau. penatttt..
nk buat mcm mana. anak.. anak..

aku salah didik anak ke eh?

*utk suamiku, i tau u senyap2 baca blog nie ms i dh tdo kan. jom g bukak pose kt resipi rahsie. tekak i nk telan resipi yg berahsie la.

3 comments:

  1. hmm...mmg camtu la kekdahnya bila dah ada anak... redha je la... kwn2 aku yg dah senior2 semua ckp masa depa dulu camni la jugak bila aku n kwn2 yg muda2 berlari kejar anak masa annual dinner huhu...xpa, org memahami...kita ja yg rasa mcm segan...dah ramai sgt org ckp camtu so aku pun buat selamba ja la ni...

    ReplyDelete
  2. ntahle, nk buat mcm mana lg.
    tp agak segan gak sbb ms tu x ramai bdak2.ade la couple2 n group2 bujang. tgk je diorg kt aku. *mungkin diorg x memahami lg*..

    ReplyDelete
  3. org pandang sebab geram tgk dina shomel sgt kot hihi think positip... tapi bab x bole makan sebab jage anak...lagi pulak mkn tmpt mahal -> aku dh merasainye mmg balik rumah rase nk tampor semue org hahahahah oh ni ade cite lain, ym sahaje, x bole exposemistik nnt haruuu hihi

    ReplyDelete