Monday, May 30, 2011

malang yang tidak berbau..

panjang kan post sblmnye. hehe..
mase insiden itu, aku x ingt pape. tp lps tu aku mustilah tanye tiek kan..
ikut cite tiek..

tgh dok drive 80km/j, nampakla traffic light kt simpang kuala ketil itu hijau.
teruslah drive, tak tekan brek pon dh hijau kan..
bila dh lepas je situ, tetiba ade vios cross. tak sempat nk brek terus hentam jela vios tu.
kembara hentam vios kt tgh2 antara pintu dpn ngan blkg.

lepas tu kembara kami pusing. nsb baik tiek pakai seat belt, so terhentak dada sikit ke stereng.
lepas kembara benti pusing, tiek tgk dlm kete kosong n cermin kt tmpt duduk sblh driver pecah.
pastu nampak aku terlentang kt tgh2 jalan n dina duduk kt batas rumput tepi jalan.
mcm mana kami bleh terkeluar kete?
ikut mana?
kami pon tak tahu.

pastu ade org nk dtg amik dina n br dina nangis.
lps tu tiek amik dina.
pelik kan. dina dok atas riba aku tp aku tercampak kt tgh jalanraya, dina tercampak ke batas rumput.
org tua2 ade ckp, klo pape jd kt anak kecik, malaikat akan sambut. syukur alhamdulillah dina tak teruk. just demam n badan calar sikit je.
compared ngan aku yg siap dgn pendarahan otak segala.
tp ade gak aku dgr org ckp aku selamat sbb anak aku.
klo ikutkan keadaan aku mmg mungkin aku dh xde. aku pon rase aku dh hampir2 takde.
ya Allah, aku tak bersedia lg!!
tp ajal tak kire sedia ke tak kan.

dok kejap ade sorg chinese dr benti bwk kuar toolbox die.
maka die pon guntingla shawl ilsya yg aku br first time beli n pakai hr tu.
lepas die bukak shawl tu, darah pon kuar kut belah kiri mata.
tiek ajar aku mengucap n diorg dok kejut aku tak bg aku tdo.
kate diorg aku bukak mate tp nampak tak laratla, n aku ade gak ckp2..

insiden dlm 9am, ambulan smpai dlm 10am lebih kot..
mase dlm ambulan nurse pon x bg aku tdo.
bila smpai kt emergency room, br diorg potong bj scarlet n padini pant favourite aku.
habis suda. hehe..
yg tu kot yg aku ingt2 lupe tu..
pastu keadaan aku mase tu nampak sangat teruk sbb diorg letak benda putih (ala yg bg leher tegak) n oksigen. adik aku yg ckp.
tp nan-ado gambar okeh.
jgn gedik2 nak snap gmbr, org tgh kalut yer. hehe..

kete kembara aku?
enjin depan mmg hancur. dr bhgn depan smpai ke tayar mmg hancur.
so kitorg buat total lost ngan insuran sbb klo nk amik jugak kete tu akan jd kete potong n kena g puspakom segala.
baik amik kete baru je kan senang..
sedih tau sbb dh lebih 5 thn aku drive kete tu. loan pon dh nk abis tak smpai sethn je lg.
tp nk buat mcm mana dh takde rezeki kan.
kami redha ngan ape yg jadi sbb kami percaya setiap yg berlaku ade hikmahnya.
Dia lebih mengetahui..

driver dlm vios tu patah tulang bahu, anak die 2 org ok, sorang terhantuk kepala kot. wife die sakit dlm perut.
dgr2nya die dh sakit mase bersalinkan anak dulu. pastu mase insiden nie sakit die dtg lg..

No comments:

Post a Comment