Sunday, May 1, 2011

nasi kandar

*ape yg aku tulis ini berdasarkan selera aku.. sekian*

salah satu nasi kandar yg sangat sedap yg aku pnh makan di penang adalah disini. oh bukan semua nasi kandar aku rase sedap. sesetghnye smpai xleh telan pon ade. hehe.. tp lain org lain selera. mgkn aku rase x sedap tp org lain makan sedap pulak kan..


bila dtg sini mestilah makan lauk kambing. oh bagilah kambing berketol2 bleh je aku habiskan. tp lps tu berpeluh2.. haha..
tmpt nie opismate aku yg kenalkan. maklumla, diorg suka jalan2 cari makan mase lunch. slalu kami dtg sini ms hr jumaat. sbb jauh kan dr byn lps ke penang road nihh..
mula2 makan aku ckp 'eh sedapnye nasi die. lembut je kan..'
oh yg kenalkan kt aku tu bukan mamak okeh, dia adalah chinese. even die pon suka.. sedapnyaaa..
kt mana??


kalau di mlm harinya nasi kandar beratur. klo di siang harinye nasi kandar ini. nampak tak kt kedainye. betol2 sebelah masjid kapitan. jgn tanye tokey yg same ngan ns kandar beratur ke x sbb aku tak tau n aku tak pnh merase makan nasi kandar beratur di tgh2 malam itu.. takde nye mak nk dtg pulau mlm2 semata2 nk cari nasik.. heee..

oleh sbb tiek yg dh berthn2 dok kt penang tp x pnh merase, maka mak pon bwkla die ke sana. hehe..
harganye pon murah. kami bertiga makan sepinggan sorg br rm15 utk semua tmbh air. oh yg dinanye bukan nasi half, ia adalah nasi penuh sbb dina pow nasik abah die. so abah dia kena amik nasi lain. haha..


lepas makan kite tolong susun kusi..



masjid kapitan [klo x salah sbb dh lupa/lama]..


dh kenyang kite blk. yeeehhoooo..

No comments:

Post a Comment