Wednesday, November 2, 2011

anger management

terima kaseh en google..

dedulu aku jarang marah, tak pernah marah n tak reti marah.. baik kan i..
tp skrg dh lain sejak keje nih. maklumla keje kilang. lagi2 kilang buat besi ini
kdg2 aku jd sgt pemarah, smpai ramai org yg menci, annoying ngan aku. aku tahu itu..
aku rase byk buruknye jd serog yg pemarah
aku tahu dan aku berusaha jd sorg tak kurang pemarah. kdg2 rase mcm kena attend anger manegement theraphy. heee


  • bila satu kerete dgn laju tetibe je overtake pastu bwk slow gile dlm 40kmj dpn anda. siap dgn rela hati lg merelakan sume kete overtake die, bg jalan kt van2, bas2 mahupon lori.. tak marahkah anda? dlm hati terdetik mau aku langgar je kete nih..sabar2, kelak duit anda jugak yg terbang. cpt2 beristigfar..



  • bila anda syok2 tdo pkol 3am tetiba bunyi telipon bertalu2. bukan sekali dua tp lbh 5 kali memekak kt telinga anda. bila diangkat rupa2nye benda itu bukannye penting pon, boleh dibgtau esok..tak marahkah anda? oh dulu selalu jadi kt aku ye. esoknye tadahla telinga dgr kt production line sorg pompuan mengamuk seawal jam 8pg. skrg bila betol2 penting br aku diganggu dimalam hari, even jika sgt penting smpai ke attend machine jam 2pg pon i ok. yg penting biar reasonable..



  • org yang salah no. klo sekali bleh tahan, tp jika berkali2 mmg aku maki aje. tak paham2 ke dh aku ckp salah no bleh tak jgn talipon lg. lagi2 kalau dh salah no nak berckp ngan si ali. dh ku ckp salah no nye kendian ckp ''oh kalau si ali takde, berckp ngan awak pon boleh'' mmg nahasla ko..



  • pernah tak marah kt sesorang lelaki. kendian esoknye dh tak jupe lelaki itu. bila diroger2 kendian tahula yg laki itu sembunyikan diri sbb dibelasahnye org smpai org itu bertarung nyawa di hospital. gentarkah kamu? nasib bukan kamu yg dibelashnye itu..



  • sepupu kamu sendiri yg umurnye lebih tua dr kamu tetibe talipon banyak kali. bila berckp dickpnye ''takde pape, saje je'' kendian talipon lg dan lagi dimase kamu bz. marahkah kamu. erk smpai skrg aku taktau nk berhadapan ngan dia camne..



  • sbb marah jugakla hubungan itu sekarang tidak spt dulu. aku sgt terkilan ngan itu dan buatkan aku rase sgt teruk. perselisihan yg kecik dan kata2 yg tak spatutnye dickp mase marah pd ahli keluarge sendiri buatkan hubungan itu seperti ini. aku sgt terkilan dan sedihh.. but, am i wrong? yang penting, aku tak mahu ummi aku menangis lagi.. ummi selalu ckp kt aku ''asyik marah je, cubala sabar sikit..''

adakah aku kena attend anger management theraphy?

No comments:

Post a Comment