Thursday, November 24, 2011

jgn sibuk boleh tak??

kan aku dh byk kali post psl aku insiden lagi dlm n3 sebelom2 nie kan.
nak dijadikan cite, hampir satu opis tahu aku insiden sbb kejadian tu jadi kt jalan bsr dkt ngan opis, yg kebykan diorg guna jalan tu utk blk umah..
so esoknya ramai yg tegur/tanye psl kejadian itu
ok, mereka prihatin..

sbb kejadian itu, kete kena msk workshop utk ketuk2/cat2 dsbgnya..
disbbkan cat lama dh kusam gile, aku dgn gediknya pujuk laki aku nak cat satu kete..
lagi gedik bila nak cat tukar kaler n nak kaler yg cantek.
okeh dia setuju..

tp dlm 2 minggu gakla aku drive kete manual g/blk keje.
tabat penat weh, ngan jem lagik
taknak dah aku
siap amik cuti sbb nak elak jem hr jumaat
over mak..

oh aku bukan nak cite psl tu
sbnrnye psl nih
bila kete dh siap aku bwkla kete tu ke opis
sbb parking lot adalah memanjang so semua kena lalu kt kete2 la nk msk opis
so klo dtg lambat parking dpt hujung/jauh la..

bila aku bwk kete 'kaler' baru maka adala org yg sebut2/tegur2 nya
aku buat dek je
kaler je baru, kete lama jugak
yg penting fungsinye kan..

adala sorg mamat nih
mcm baik jugakla ngan aku
tanye2 aku habis kt kete tu
aku ckpla dlm 3k lebih
komenla dia..
mahalnya, selalu cat satu body luar dlm dlm rm1.8k je. buat kt ne?
aku layan lagi, cakapla kt sekian2
komen lagi..
eh nape pegi kt situ. area tu mmg mahal la. klo saya tau saya bleh rekemen kedai kt tmpt nie, tmpt tu.. bla bla bla

wah wah wah pandai komen
mase aku susah2 lps insiden hr tu ko ade?
ko ade dtg tlg?
takde kan.
batang hidung pon takde.
bila aku dh buat komplen byk..
okeh aku kire ok lg
takyah layanla..

hari nie lain pulak cite dia
tetiba dtg jenguk kt cubicle aku ckp ptg nie blk keje nak ikut aku sbb nak tgk kete aku ok ke tak
aku layan lagi..
nak tgk watpe?
katanye nak tgk kt bhgn bwh getah dekat pintu tu ade pe? dia cat skali ke tak?
aku dh kurang sabar..
aku ckp klo die cat ke tak ke, apehalnye die nak tolong cek?
klo die nampak cat nak watpe?
klo tak cat nak watpe?

katenye klo x cat pegila komplen kt kedai cat tu
spttnye die kena cat..

oh dia pandai, dia betol..
aku nie bodo taktau nak komplen klo ade problem/tak puas hati
kdg2 aku heran ngan org nih
aku cat kete aku ade aku mintak duit ko?
ade kaitan ngan ko?
ape motip ko smpai nak busybody camtu skali..
rimasss
rimasss
rimasss

*lps nie mls dh nak layan!!

No comments:

Post a Comment