Friday, November 4, 2011

perbezaan aku ngan dia

the grass is always greener on the other side over the fence..
kite sume pnh dgr kan
bersyukurlah dgn ape yg ade tp tak salah kalau kite melihat org lain sbg mangkin utk kite berubah kearah lebih baik..

aku suke compare diri sendiri ngan bos *erk melampau tak?*
compare dr segi decision making, the way we think.. aku rase sbb itulah yg membezakan aku ngan die. kenapa aku engineer dan dia adalah manager/director..

kdg2 aku rase otak aku dh berkarat. mungkin sbb lama x diasah ditambah dgn aktiviti sehari2 yang kurang menggunakan otak.. mungkin..

let say ada satu keadaan keputusan yang perlu dibuat... *br terjadi semlm sbnrnye*
satu assembly barang yang mana criteria jarak antara satu brg ngan brg yg lain adalah failed.





  1. keputusan aku adalah kite tak payah re-assemble barang itu. hanye perlu rework dgn mendekatkan jarak utk hapuskan failed itu.. jd dgn solution aku, kite adalah jimat mase dan tenage sbb kite tak perlu membuka semua utk re-assemble blk..



  2. keputusan bos aku adalah kite perlu membuka semua utk re-assemble brg itu sbb jika kite rework dgn mendekatkan jarak sahaja, simetri brg itu akan failed... jika simetri failed, jarak pass.. jika simetri pass, jarak fail. so semua mesti di assemble semula..
utk rework/assemble brg tu bukan sikit mase dan tenaga. utk rework perlu mase at least half day sbb besi itu musti dipanaskan n sejukkan blk (erk kan keje kilang besi..) dan benda itu adalah amat amat berat. (aku arahkan, tgk je..angkat tak pnh..)
wise decision adalah sgt perlu utk production yg optimus prime hahahaha



kenape aku tak terpk dgn menimbus sesuatu tempat itu akan meninggalkan satu tempat yg lain berlubang melainkan jika kite mengambil tanah dr tmpt lain utk menimbus tempat tu.. keputusan aku adalah keputusan jangka pendek dan keputusan dia adalah keputusan jangka panjang..





yes. im not using my brain to the fullest.. fighting!! <-korea?? hahahah

No comments:

Post a Comment