Thursday, November 3, 2011

budak2 zaman sekarang

bila jadi mak2 nie aku kdg2 ragu2 bleh ke aku mendidik anak ngan baik.
lebih2 lagi bila anak kite siang harinye dijaga oleh org lain (pengasuh, nurseri etc..)
sekali pk, baik jadi surirumah aje. dok rumah jaga anak, masak, tunggu laki balik tp klo aku ragu2 jugak boleh ke aku buat? kang tak pasal2 keje aku sehari2 adalah tdo n tapau makanan..
adalah malas lah.. perabih duit rajin la heee

anak bila dh 2 thn lebih adalah suka meniru2 gaya org dewasa/ kawan sekeliling.
kdg2 nie aku terkejut bila dina buat/ckp sesuatu yg sungguh aku tak jangka..



  • bila ayahnye marah die, kendian dickp blk kt ayahnye ''hang nie pasaipa hah?!''. terkezut kooo, mane ntah belajar ckp camtu. sedangkan kami kt rumah jrg ckp loghat penang, selalu ckp bhs standard je *ehem..* sbb klo aku ckp kelantan pon tambah satu keje kena explain kt laki i pulak. adalah malasla *ape yg rajin ntah*

  • klo buat sesuatu yg mengejutkan dina, dia akan reply ''oo dh biase ye..'' budak2 tahu ke ckp mcm tu klo bukan dgr dr org lain? aku suspect pengasuh die ckp kt die camtuh kendian die ckp kt kite pulak..

  • bila tgk game angry bird bukan ke binatang yg ditembak itu adalah binatang itu. kendian ditunjuknye gmbr binatang itu dan disebutnye b*b*.. eh anak mane ko belajar itu. dirumah kite tak pnh sebut perkataan itu. oh anak adakah ko belajar dr kwn2 senior disiang hari?

bila ditegur adalah dia dgr waktu itu. tp disaat dia lupe di-apply-nye blk keadaan itu. kendian ditegur dan ditegur lagi.. daughter, behave yourself pls!!

No comments:

Post a Comment