Tuesday, November 1, 2011

nominate your EPF



anda sudah buat penamaan pada kwsp anda?


well, sebelom nie aku pon x ingt dh buat penamaan ke belom?

sape penama aku?

dan aku x amik kisah pon.


tp lps tragedi 14mei thn nie, terus aku g buat penamaan kwsp utk kemudahan keluarga kemudian hari.

terbace disini, lebih kurang rm3billion unclaimed money.

kan susah klo kwsp kite pon termasuk dlm duit itu disaat keluarga kite dlm kesusahan bila ketiadaan kite..


ape yg aku pk adalah anak aku itu. ape akan jd pd die disaat worst case scenario..

ini bukan mendoakan tp utk persiapan diri jika terjadi perkara yg sgt teruk ye..


jika siisteri sudah tiada, mestilah sisuami itu bersedih kan. tp smpai bila?

sudah pastila die akan sunyi n pengganti siisteri pon wujudla. jika pengganti itu adalah seorg yg baik n anggap sianak itu mcm darah daging die ofkos kite sgt bersyukur..

tp jika dia adalah mak tiri yg mcm dlm drama sinetron itu, kesiannye sianak itu..

lebih2 lg jika dikontrolnye sisuami itu n terus lupe diri. terabai anak sorang diri. at least jika epf arwah siisteri ade n penama die adalah org lain selain dr sisuami td bleh la diguna utk menampung hidup anak itu..

*ini adalah berdasarkan ungkapan melayu mudah lupa*


mase itu sgt penting jika penama epf adalah lebih dr seorg. jika penama A mudah lupe, kite ade penama B dan penama C backup penama A td.

insyaAllah mudah2an semua penama A, B dan C tidak lupe.

yg penting kite berusaha utk mengaturkan persiapan itu. semuanye ditgn Tuhan. Dia yg menentukan semuanye..


senang je penamaan nie, klo opis tak buat, g buat sendri je..

1) sblm g kwsp, potostet IC siap2 n amik nama n no IC penama yg akan dinamakan itu.. klo aku mcm hr tu tgh dok isi borg br sibuk call tanye no IC org

2) isi borang

3) amik no kaunter n smpai kaunter hantar borg.. klo x salah, kena cap jari kt borg itu..

4) blk..


senang kan.

silalah buat penamaan utk kemudahan keluarga kemudian hari..

No comments:

Post a Comment