Thursday, November 3, 2011

sihatkah kamu?

i love cake!

setiap bulan mesti aku beli sebijik cake utk makan2. klo kek online tak berkenan, aku order kt secret recipe. klo budget ketat, buat sendiri hahaha..
bfast pon kek okeh


bfast hr nie..

secawan nescafe

4 potong cheese cake

sepotong kek yg mengemukkan

alhamdulillah kenyang..
tp sihatkah aku?
walaupon badan aku xde la bsr sgt *jeans mase bujang muat lg pakai dtg keje skrg* tp tahukah kamu yg kolesterol aku adalah tinggi..
sbb tu aku takut nk buat medical checkup

dulu kt company lama semua exec diwajibkan buat medical checkup annually
mase tu la aku tau kolestrol aku tinggi dan setiap thn medical checkup aku adalah sgt berdebar dgn resultnye..
tp skrg bila dh tak wajib ofkos la tak buat

sbb tula aku ingt nk jogging ke, hiking ke
tp selalunye hangat2 taik ayam je
aku sbnrnye tak kisah badan bsr mane pon
yg pentingnye sihat
sbb tu aku selalu ckp kt laki aku..
''bang, i tak kisah pon klo awak gemuk ke, ape ke tp yg penting awak sihat''

and again, yg kurus jgn disangka takde penyakit
makcik aku (mak jah adik abah <-incase adik aku baca x tahu makcik mana) badan kecik je, umur muda lg tak smpai 40an
tp tiba2 sakit..
bila dicek kt hospital rupa2nye sakit buah pinggang la, jantungla etc..
2 minggu kendian meninggal
dlm diam kan

insyaAllah kite semua akan sihat walafiat *sedapkan hati-jgn rujuk gmbr diatas*

No comments:

Post a Comment